Abu Dhabi'ye Giderseniz Görmeden Gelmeyin :))

Bu yılın ilk tatiline Dubai yollarına düşerek başladımmm. Şuan İstanbul kışın soğuğu ile mücadele verirken Mart ayında sıcakla boğuşmak ayrı bir tecrübe oldu :) Dubai'ye gitmeden dikkat etmeniz gerekenler ile ilgili daha sonra bir yazı paylaşacağım ancak şimdilik sıcağı sıcağına sizlerle nereleri gezelim, ben nerelerde geziyorum bunları bir görelim istedim :)) 

İlk durağımız Abu Dhabi. Burası Birleşik Arap Emirliklerine bağlı yedi emirlikten petrol bakımından zengin olanı :) Dubai' ye yaklaşık bir saat mesafe de araba ile giderseniz. Ben araba ile yolculuk yaptım ancak metro ile ulaşım da mümkün. Abu Dhabi' de ilk görülmesi gereken yerlerden biri Büyük Cami olarak bilinen Büyük Şeyh Zayed Camisi.


Her camiyi gezerken olduğu gibi kılık kıyafetinize burada da dikkat etmeniz gerekiyor. Siz dikkat etmeseniz de güvenlik görevlileri sizin adınıza bu dikkati sağlıyor :) Ben uzun elbise giymenin rahatlığı ile hiç bir sıkıntı yaşayacağımı düşünmemiştim ancak hiç de öyle olmadı :) Biranda kendimi diğer turistlerle birlikte Abaya adı verilen uzun yerel giysileri giyme sırasında buldum :)) Abaya ve yerel dediğimde ürkütücü gelmesin kulağınıza bence yerel kıyafet olarak gayet havalı duruyorlar :))


Yapı inşa olarak bana biraz Taj Mahal'i anımsattı. Kopyalama yapılar hoşuma gitmese de bu bina o kadar görkemli yapılmış ki insanın gözüne rahatsız edici gelmiyor. Yapının içerisinde ki sütunlar, tavanlar, görebileceğiniz her noktada görkemli işlemeler var. Binanın kendisi büyük olduğu gibi içerisinde ki halı ve avize de dünyanın en büyükleri arasında gösteriliyor. Avize 24 ayar saf altın ve üzerinde ki kristal taşlar Swarowski'den oluşuyor. Görkemi siz düşünün biraz :) Ben yinede bir görsel ekledim tabi :)) Dubai'ye gelirseniz mesafeyi uzak görüp gitmemezlik etmeyin :) Gidin gezin görün :)

Şimdilik benim gezim devam ediyor vakit buldukça buralarda ki güzellikleri sizinle paylaşacağım :)) 









6 yorum:

  1. Ne kadar güzel inşallah bir gün bende gidebilirim :)
    Blogunu yeni keşfettim banada bakarsan sevinirim
    http://ceydacengiz.blogspot.com.tr/
    https://instagram.com/ceydacengizblog/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gidebilirsin keyifli zaman geçireceğine hiç şüphem yok :)) Hemen ziyaret ediyorum blogunu :)

      Sil
  2. Vayy..,Çok güzel bir yere benziyor.. Umarım en kısa zamanda bende giderim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım gidebilirsin herkese tavsiye ediyorum gidin gezin görün diye :))

      Sil
  3. çok başdöndürücü bir yer, gitmedim ama bir umarım gidebilirim))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok güzel bir cami umarım görme fırsatın olur :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma