İyi ki Gelmişim Kapadokya :))

Yine yazı bekleriz, ne zaman denize giriyoruz derken arada bari bu güzel baharı kaçırmayalım diyerek hafta sonu rotayı Kapadokya'ya çevirdik. Yalnız sahil özlemim baki kalacaktır arada kaynamasın :) Dünyanın en güzel yerine de gitsem denize giremiyorsam durur düşünürüm. Burada ne eksik diye sebep arar dalga sesi yoksa eksik sayarım :))

Evet belki dalga sesi yoktu ama Kapadokya gezisi heralde unutulmayan tatil anılarım arasında yerini aldı diyebilirim. Her gezide başıma birşeyler gelir anlatılacak hikayem mutlaka olur ama bu gezi bir başka gezi :) Neresinden başlasam nasıl anlatsam bilmiyorum böyle bir gezi işte :)

İş yerinde fotoğrafçılık kulübü başkanları olarak bayadır bir etkinlik düzenlemedik havalar böyle güzel giderken kaçırmayalım bir yerlere gidelim dedik. Anlayacağınız sorumluluk yüksek :)) 25 kişiyi Kapadokya'ya götürüyoruz her şeyi planladık hiç bir aksilik beklemiyoruz. Yani en azından oraya varana kadar beklemiyoruz :) Ama bizim aksaklıklar oraya varamadan başlayınca başkanlar olarak işimiz zorlaştı diyebiliriz :)

İstanbul'dan akşam 9 gibi ilk yola çıktığımızda kazadan dolayı başlayan bir trafik ile İzmit'e 3 saat gibi bir sürede vardığımızda aslında bir şüphe duyabilirdik ama ekip olarak duymadık :) Kapadokya merakı ile yola devam ettik. Düzce'ye vardığımız sıralarda aracımız bozuldu yolda kaldık. Saat 2 gibi falandı sanırım oralarda kaldık. Tamirci geldi aracı tamir etti yola çıktık tekrar bozuldu tekrar yolda kaldık. Bolu'dan yeni araç gelsin diye beklerken saat 5 gibi biz hala Bolu'daydık. İstanbul'dan yola çıkalı sekiz saat olmuş varabildiğimiz yer Bolu :) Yedek olarak gelen yeni araç 27 kişilik küçük araçlardan büyük araçta rahat rahat giderken bir de üzerine tek dayanağımız rahatlık da elden gitti.   Herkesin motivasyon düşmüş görmesem de olur bu eziyet çekilir mi geri dönelim boş verin derken biz başkanlar olarak gidiyoruz kararını vererek büyük bir sorumluluğun altına imzamızı attık :) Hani bunu kendimizden emin bir şekilde söyledik ama biz dahil kimse de emin değil :) Herkes bir umutsuz değer mi değmez mi mukayesesi yapılıyor :)

Bu kararı almamız ile birlikte geri kalan 10 saatlik yolculuğumuz 27 kişilik olan samimi otobüsümüz ile birlikte yola devam etmeye başladık :) Hani gidelim devam dedik ama kafada deli sorular yorgunluk fena yedek şoför yok dört saatte bir mola derken 15 saatte falan Kapadokya'ya vardık :)

Ama artık herkes birbiri ile o kadar kaynaştı ki başımıza gelen bütün aksilikler bizim daha çok eğlenmemizi sağladı denebilir. Öğle saatleri ile birlikte Peri bacalarının güzel dünyasına dahil olduk.

Fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile değişik bir yerdi benim için Kapadokya... Daha önce gittiğim yerlere pek benzemiyordu isminden mi nedir bilinmez hep böyle bana bir gizemli geliyordu.. Zor da olsa sonunda görebilme fırsatım oldu :) Evet nerelere gittik neler yapılmalı Kapadokya'da son durum nedir derseniz gezebildiğimiz kadarı ile gittiğimiz yerleri paylaşayım :) İlk olarak gün doğumunu bir türlü yakalayamadık ama Zelve'de güzel oluyormuş öyle diyolar :) Ben göremedim ama eğer fırsat bulursanız burada karşılayabilirsiniz :)

Üçhisar,Güvercinlik Vadisi Çavuşin, Hayal Vadisi peri bacalarının güzel olduğu yerler denebilir. Bu arada Kapadokya güzel atlar ülkesi demek sağda solda güzel atlar görürseniz bilin ki bir anlamı var :) Bir de ben ilk defa duydum ama Peribaca'larının üzerilerindeki şapkası düşünce yıkılıyormuş değişik geldi nasıl bir dengeyse bilemiyorum vardır tahminen mantıklı bir açıklaması...

Gezide en sevdiğim yerlerden biri sanırım Kızıltepe'ydi. Gün batımını izlemek istiyorsanız sanırım burasını es geçmemeniz gerekiyor.. Belki sizde benim gibi kanatlanıp uçabilirsiniz :) O yüzden gidin mutlaka görün...Bu arada gördüğünüz gibi bence uçabiliyorum :)) Çok inandım bununla nasıl yaşarım bilmiyorum :)

Bir de Kaymaklı yer altı şehri var. Oldum olası sevmem yeraltı şehri gezmeyi her seferinde de yanımdakilere uyar girerim ufacık da olsa keyif almam kendime not olsun ben gezmiyim ama güzel diyorlar sevdi falan arkadaşlarım öyle bir benim gibi özel olarak sevmeme  durumunuz yoksa gezin tabi :) Ben övemiyorum üzgünüm :)

İlk akşam için biz Uranos'u tercih ettik. Mekan'ın bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz. En son ne zaman bu kadar oynadım gerçekten bilmiyorum. Dansözü, Türk Gecesi yol yorgunluğu derken son kalan enerjimi sahneye döktüm bu da kesin bilgidir :=) Gece sonunda Kızılırmak'ın yanında oturma fırsatımız oldu. Sanırım geç geldik ama güzel anları kaçırmamayı başardık :)

İkinci gün Çömlek Atölyesi, Taş atölyesi, Turasan şarap evi, Göreme Müzesi derken yoğun bir gün oldu. Kapadokya'nın en meşhur şarapları Turasan, ben çok sevdim diyemiyorum. Çalışanların kaba olması da biraz etkilemiş olabilir. Ama bu şarapların seveni çok denemeden gelmeyin kendiniz yorumlayın :) Benim için balona binmek öncelik değildi. Ama konuştuğumuz kadarı ile pazarlık yapmadan kesinlikle binmeyin derim. 100 eurodan açıp 200 tl'ye kadar düşürmeyi başardık. Hedef 150 tl olmasıydı ama ona gelemedik siz bir deneyin derim :)

Kapadokya
Ertesi sabah hava biraz kapalı olduğu için ve ülkenin mağlum durumundan kaynaklı olarak artık sıradan bir durum haline gelmiş jandarmanın araç çevirmesinden ve kimlik kontrol etmesinden kaynaklı olarak gün doğumunu yine kaçırdık. Gün içerisinde kaç kare çevrildik sayısını bilmiyorum. Ama en azından balonları havada görme fırsatımız oldu :) İçinde olmak ister miydim bilmiyorum ama dışarıdan izlemek de çok keyifliydi...

Bu gezide sanırım en büyük sıkıntımız gün doğumu ve gün batımını yakalamak oldu. Stress olduk yakalıycaz diye ama son gün Tuz gölünde sonuna da yetişsek sanırım son zamanlarda izlediğim en güzel gün batımı buydu...Henüz fotoğraflarımın hepsine bakamadım ama baktıkça paylaşıcam çok güzel fotoğraflarım var :)

Tuz Gölü
Bazı yollar uzun ama her anını yaşaman gerekir ya bu gezi sanırım böyle bir geziydi...Rahatlıkla tanıdığıma sevindiğim arkadaşlarım oldu diyebilirim belki bu kadar aksaklık olmasa böyle olur muydu bilmiyorum :)

Çok uykusuz kaldık çok yorulduk ama iyi ki de dönmedik :) Di mi? :)) Ara ara zorla söyletmeye çalışmış olabilirim yaptım bunu evet hepimiz biliyoruz :)) Ama iyi ki gelmişim diyen herkes için rahatlıkla iyi ki geldiniz diyebilirim :))

Henüz görmeyenler için bence bu aralar Kapadokya çok güzel :) Sizde planlarınıza biran önce ekleyin :)