Alın O Bulutu Üstümden: Budapeşte :)

Geç kalmış bir yazı ile karşınızdayım. Erteledikçe toparlamak daha da zor oldu, aslında Budapeşte'nin kendisi de başlı başına zor bir gezi olduğu için toparlayamamış olmamda normal. Sziget festivaline gittiğimden daha önceki yazılarımda bahsetmiştim. Festivalin bitimine iki gün daha ekleyerek tatilin son kısmını şehri gezmeye ayırmıştık. Zaten çok büyük bir yer olmadığı için kendimizce ve daha önce giden arkadaşlarımızın yönlendirmeleri ile iki günün yeterli olacağına grup olarak hem fikirdik. Hani şartlar da buna izin verse bence de 2 gün de mis gibi de gezebilirdik.

Ama gelin görün ki bunun için şartlar bize hiç izin vermedi. Festivalin son günü küçümsediğimiz aman yaaa ne kadar yağacak dediğimiz yağmur kişi başına bir bulut gelecek şekilde ülkeyi terk edene kadar bizi yalnız bırakmadı. Hiç kuru gezmedim diyebilirim iki kat yağmurluk ve şemsiye ile gezdiğim zamanlar oldu. Üşümekten bahsetmiyorum zaten ne gördün Nilay'cım diye sorsanız çoğu zaman önümü görmedim diye cevap verebilirim :)))

Eee yine de neler görmeye çalıştım küçük bir gezi yazısı yazmak paylaşmak istedim. Olur ya bu yazıyı okuyup Budapeşte'ye giden ve benimle aynı şartlara denk gelen bahtsız arkadaşlar en azından neler yapmaması gerektiği ile ilgili ders çıkarabilir.

Budapeşte ile ilgili ayrıntılara girmeden biraz genel bilgilerden bahsedecek olursak Macaristan'ın başkenti olmak ile birlikte 2 milyon nüfusu ve 525 km yüz ölçümü olan bir yer. Tuna'nın batı yakasında ki tepelik Buda ile Obuda, geri kalan kısmını da Peşte kaplıyor. Genel olarak gezilecek yerler Buda'da ki Kale Tepesi ve Peşte Merkez bölgesinde yer alıyor.

Nasıl gezsek nerden başlasak diye öncesinde çok plan yapmaya çalıştık. Ama herkesin söylediği şey çok küçük yürüyerek gezersiniz walking tura katılın yarım günde halledersiniz. Heryer birbirine yakın falan filan bizde çok plan yapmadık. Mağdem küçük yer katılırız tura gezeriz, beğendiğimiz yerlere tekrar gideriz dedik. Neyse böyle düşünüp turun başlayacağı yer olan Gerbeaud Kafe'nin oraya geldik. Hava da nasıl güneş açtı bizim içimiz şen oh dedik yağmur heralde gitti artık tatlılarımızı yiyoruz ki bu kafenin tatlıları gerçekten mükemmellll. Zamanınız varsa tura katılmadan tatlınızı da bence yemeyi es geçmeyin :))

Neyse Budapeşteyi en uygun gezmenin yolu walking turdan geçiyormuş. Bizde dedik öyle yapalım herkesin bir bildiği vardır. Saat 14:30 gibi toplanma yerine geldik. Baya da insan vardı bu arada herhalde festivalden dolayı da bir kalabalık vardı. Saat geldi dedik neyse kazasız belasız gezicez heralde bir sevinç gözlerde mutluluk yaşları :)) Ama bir anda kişi başı düşen bulut miktarı artmaya yağmur kovadan boşalırcasına yağmaya başladı. Bir ağaç altına geçtik biraz yağar azalır gezmeye başlarız. 15-20 dakika bekledik o ara şemsiye falan aldık. Ama yani şemsiyenin neye yaradığı benim için anlamını yitirdi anlayacağınız pek işe yaramadı. Biz böyle napsak falan derken grup baya harekete geçti gezicek. Tamam genciz, çılgınlık yapalım ayyy yağmur çok eğlenceli olur falan da hani nereye kadar. Biz kafamızdan bunları geçirirken grup öylece uzaklaştı bizden, gözlerden falan kayboldu :)

Bizim kafamızda da o arada şey diyoruz nasılsa bir gün daha burdayız yarın katılırız, yarın da bu kadar yağmaz ya o kadar değil falan ama evet yağdı bunu da söylemek istiyorum. Eee naptınız derseniz tabi ki gezdik :)) O kadar da değilll!!!! Islana ıslana gezdik :) Hayatımda hiç bu kadar ıslanmamıştım desem yeridir. Walking tura katılamadık belki ama Hop on Hop Off otobüsler aracılığıyla şehri gezmeye başladık. 2 günlük bilet aldık. Yanlış hatırlamıyorsam 6000 HUF yani 60 tl gibi bişeydi. Burada iki hat mevcut kırmızı ve sarı çizgiden oluşuyor. Aynı şekilde iki ayrı otobüs var biri sarı hattı diğeri kırmızı hattı takip ediyor. Bazı noktaları ortak oralarda değiştirebilirsiniz. Biz bu şekilde gezmeye çalıştık beğendiğimiz yerlerde inerek yağmurun el verdiği ölçülerde gezdik. Haaa bu arada çok büyük yer de değil ama yani bence çok yürünerek de gezilecek bir yer değil yani her şey ayrı ayrı yerlerde. Bazıları birbirine yakın evet ama biz iki günde anca gezdik. Tabi yağmurun olumsuz etkisi var ama 3-4 saatlik yürüyüşle nasıl olurmuş kafada deli sorular olarak duruyor.

Ben fotoğraf çekerim güzel güzel diye düşündüm ama bir yerden sonra elimde fotoğraf makinesi baya Japon turiste bağladım ne çektiğimi görmeden çektiğim zamanlarda oldu :)) Bir yerden sonra amannnn dedim alıştım. Zaten son gün sesim gitti kendimi ifade edemez hale gelmişim ayakta zor duruyorum ateş çıkmış varsın foto çekemiyim yani napalım :) Bu da böyle bir geziymiş dedik. Belki de tekrar gitmemiz gerekiyordur ondan böyle oldu diyoruz kendi içimizde hala motivasyon sebebi tabi :)

Evet yağmur böyle devam ederken yine daha önce gidenlerin tavsiyesi ile gece şehrin ışıklandırması çok güzel mutlaka tekne turu yapın !!! Bir heves aldık turumuzu yemekli yok yöresel müzik falan kapalı mekan yağmur da olmaz dedik. Ama o tekneye nasıl bindiğimizi anlatmak istemiyorum :)) Yine de umutlar tükenmemiş :)) Biz tekneye bindikten sonra yağmur durdu ama sis çöktüğü için hiç bişi göremedik :)) Yani anlayacağınız bir olmadı biz bir beceremek tutturamadık :)) Ama artık halimize gülmeye de başladık. Çünkü gerçekten traji komik bir haldeyiz. O bizim beklediğimiz yöresel müzik bildiğiniz yemek müziği çıktı :)) 2 saat süren kelimelere sığmayan psikolijik işkence gibi bişeydi, herhalde gezinin en korkunç kısmı bu tekneydi. Binmeyin arkadaşlar yapmayın etmeyin yazıktır :))

Can havliyle tekneden sonra odamıza geldik. Normalde amacımız Budapeşte'nin meşhur gece hayatı ile tanışmaktı ama dedik saol yani almayalım bir akşamlık bu kadar yeter bize kaldıramıcaz :)) Güç toplamak gezimizin son günü ayakta kalmayı başarabilmek için eve geldik :)) Ertesi gün biraz daha azalmıştı yağmur. Yalnız azalmıştı derken iyimser olmayın lütfen rica edicem :))

Gezinin en eğlendiğimiz yerlerinden biri sanırım Zwack Müzesi oldu. Ee hem kapalı mekan hem alkol var ısıtıyor falan baya bir zaman geçirdik dışarıyı gezerken. 15 tl gibi bir fiyat ile fabrikayı geziyorsunuz. Aynı zaman da gezi sonunda alkol falan alırsanız %5 gibi bir indirim yapıyolar. Tabi ki siz de gezdikten sonra alkol almak istiyceksiniz üstelik shot bardakları falan baya uygun fiyatla alabilirsiniz. Vaktiniz olursa uğrayın. Baya meşhur bu içecekleri tadı biraz jagere benziyor. Bir acılı bir de tatlısı var. Ben acılıdan sadece bir yudum alabildim gerisi mümkün değil gelmedi. Ama o bardağı içen arkadaşlarım için içtikten 15 dk sonra bile fark etti diyebilirim. Hani en azından bir ısınma oldu :)) Alkol oranı baya yüksek %45 gibi bir oranı var.

Aşağıda ki tramvayın adı 'Siklo' Kaleye bununla çıkabiliyorsunuz. Baya güzel çok sevimli gözüküyor. Bana Wes Anderson'ın Büyük Budapeşte filminde ki pembe tramvayı hatırlattı. Yukarı çıkarken 12 tl aşağı inerken daha pahalıydı galiba öyle bişey. Yani tabi para olarak gereksiz. Yürüyerek çıkabileceğiniz bir mesafe ama çok sempatik olduğu için insanın binesi geliyor :)) 2 dakika falan sürmeden iniyorsunuz aklınızda olsun :))

Maalesef gezinin çoğunluğunda yağmur deli gibi yağdığı için efendim burası kalesi burası tepesi diye anlatabileceğim bir fotoğraf albümüm yok aksine gidip göremediğim yerler var hala :)) İkinci tura diyorum artık. Ama siz giderseniz nereleri görsem derseniz mutlakalar listesi tabi ki kendime göre var :))

1-Matyas Kilisesi ve Balıkçı Tabyası ( Benim en sevdiğim yer kesinlikle burası oldu mutlaka görün )
2-Gellert Tepesi ve Kale
3-Parlemento Binası
4-Kahramanlar Meydanı
5-Andrassy Bulvarı ve Opera Binası
6-Aziz Istvan Bazilikası
7-Köprüler Ve Tuna Nehri Kıyısı ( Akşamları da ayrıca güzel denk gelirseniz bir de gece gezin :)
8-Gül Baba Türbesi

Gece hayatı ile ilgili çok fazla bişey söylemiyorum mağlum çok gezemedik :)) Zaten festival sonrası olduğu için de çok da aramadık açıkçası. Biz Szimpla Kert'e gittik burası böyle pasaj gibi bir yer. İçeride bir sürü bar var. Sevimli güzel yer hafta içi olmasına rağmen kalabalıktı. Akvaryum diye bir yer var meşhurmuş partileri falan biz gittiğimizde baya bir boştu pek bir etki bırakmadı diyebilirim. Ha bir de bizim fırsatımız olamadı ama çok çok çok meşhur olan New York Kafe'ye gitmeyi unutmayın :)

Yine de tüm olumsuzluklarına rağmen güzel bir geziydi. Yine gider misin deseniz daha görmediğim yerler var tabi ki diyebilirim :))

Bu da böyle bir gezi günlüğü oldu işte :))

Sziget ile ilgili yazılarım için;