Her Şeyin Başı Blog

Bu yazımda benim gibi blog yazmaya yeni başlamış ya da daha eski olup belki hala bir şeyler atladığını düşünen blogger arkadaşlarıma yardımı olacağını düşündüğüm bir kitaptan bahsetmek istiyorum. Blog açmaya karar verdiğimden beri öncelikle bir sürü blog okumaya ve bu konu ile ilgili yazılmış, bana yardımı olacağını düşündüğüm, elime geçen her şeyi okumaya başladım. Bu esnada arkadaşımın bana tavsiyesi üzerine Salih Seçkin Sevinç'in benim gibi acemileri düşünerek kaleme aldığı ''Her Şeyin Başı Blog'' adlı kitabı okuma fırsatı buldum.

Bana göre yazarımız benim gibi alt yapıdan bir haber, yazan ama tam olarak neler yapması gerektiğini bilmeyen blogger arkadaşlarımıza seslenmiş :)) Kitap oldukça akıcı kafalarda soru işareti olarak kalan bir çok noktaya değiniyor ve gerçekten yardımcı olabilecek örnekler de vererek yanlış anlamaları ortadan kaldırıyor :)) 

Kitap'da genel olarak üzerinde durulan noktalar aslında bizim bilmediğimiz durumlar değil. En çok üzerinde durduğu konulara kitap ile ilgili fikir vermesi açısından değinmek gerekirse şöyle bir kaçını madde madde sıralamak istiyorum.

1- Sevdiğiniz konu ile ilgili yazın :) Bu sanırım en çok üzerinde durduğu şeylerden biri. Yazmak için değil sevdiğiniz için yazın. Her gün yazı yazmak için zorlamak yerine kendinizi, düzenli bir sıklıkta yazın diyor. Hatta haftada diyelim ki sadece 2 gün yazı yazıyorsak onları aynı gün yazmamızın düzenli okuyucu çekmesi açısından faydalı olacağına değiniyor. 

2- Yazdığımız yazıları hikayeleştirebilmenin okuyucunun daha fazla ilgisini çekeceğini söylüyor. Sanırım bu hepimizin bildiği bir durum :))

3-Benzer blogların olması sizin sesinizi duyuramayacığınız anlamına gelmiyor. Evet kitabı okurken hafif bir motivasyon ve istersen yaparsın gazı da mevcut :)) Hani blogumu açmadan önce okumuş olsam yaparım ben yaa diyerek oturup açardım. Evet sanırım tam olarak kitabın hissi bu şekilde :)

4-Kitap der ki her şey hakkında yazmayın da belirli bir konu hakkında uzmanlaşın. Arama motorları bunu daha çok sever diyor pek de haksız sayılmaz sanırım :))

5-Blogunuzda mutlaka özgün içerik köşeleri derleyin. Bununla ilgili güzel bir örnek de vermiş kendi sitesi harbiyiyorum.com üzerinden. Kendi aramızda kullandığımız ayıptır söylemesi şunu şunu yedim sözünden yola çıkarak 'Ayıptır Söylemesi' diye bir köşe oluşturmuş. Sanırım yaratıcılığı özgür bırakmak, etrafımıza kulak kabartıp, yeniliklere daha fazla açık olmak gerekiyor.

6-Bunun dışında arama motorlarından daha kolay ulaşılabilmek için yazılarda nelere dikkat edilmesi gerektiği ile ilgili bir sürü bilgi var. Bağlantıların öneminden, yazı ile ilgili başlıkları belirlerken daha seçici daha özenli olmak konusunda uyarıyor. Etiketleri önemse konusunda ciddi uyarılar var :) Üşenmeyin etiketleri girin arkadaşlar :)))

7- Başka bloglar ile iletişime geçmek. Bunun ne kadar önemli olduğu ile ilgili gerçekten güzel açıklayıcı bilgiler var.

8-Sosyal medya kullanımını hafife almamak gerekiyor. Aslında hepimiz sosyal medya kullanımının bilincindeyiz ama yine de eksik kalan noktalar ile ilgili de yardımcı olacak içerikler mevcut.

9-Blog türleri, Seo, Google Analytics, Tema ve benim için hala karmaşık sayılacak konu başlıkları var :)

10- Ve son olarak da popüler blog yazarlarına kitabında yer vermiş. Nasıl başladıkları, nelere dikkat ettikleri, soru ve cevaptan oluşan bu bölüm, benim kitap içerisinde en keyif alarak okuduğum bölümlerden oldu sanırım. Hikayelerden kendime pay çıkarmak için kastım, zorladım falan bakalım ne çıkacak bilmiyorum:)

Hani bu yazıda hepsini anlatabilmem tabi ki mümkün değil arkadaşlar ya da bunu okuduk her şey tamam gibi bir durumda olmuyor. Belki alanında ki en iyi kitap da diyemem ama yardımcı olduğu kesin. En azından benim için öyle oldu bir alıp okumakta fayda var derim.

Varsa sizlerinde bu alanda önereceği kitaplar bilgi verirseniz sevinirim :)) 

Herkese keyifli okumalar :)) 





22 yorum:

  1. Yaklaşık 3 ay önce okumuştum ve blogumda paylaşmıştım , kesinlikle her blog yazarının okuması gereken bir kitap paylaşım, hatta ben tekrar okuyacağım o kadar güzel bir kitap çünkü , paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende senin gibi düşünüyorum. Kitap içerik olarak bana gerçekten yardımcı oldu. Umarım başkalarına da yardımı olur :)

      Sil
    2. Okuyan herkese yardımcı olacağını düşünüyorum.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Evettt kedili foto :))) Benim sayfamda her yer de karşına çıkabilirler :)

      Sil
  3. alayım bunu seo falan gibi şeylerde hala çok bilgili değilim :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de okumalarım hala devam ediyor :) Zamanla öğrenirim diyorum :)

      Sil
  4. Ben de birçok şey okudum bu konuda. İnsan yazdıkları okunsun istiyor tabii. (Laf olsun okumaları değil elbette, gerçekten sevilerek, beğenilerek okunmak) Bu kitaptan haberim yoktu. Şartlar müsait olursa okuyacağım. Okumam gereken kitaplar biraz fazlaca :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okunacak kitap çok fazla bende yazmaya başlayınca daha iyisi olsun diye elimden geldiğince bu tarz kitapları da okumaya çalışıyorum. Kitaplarla birlikte bir de artık çok sayıda blog okumaya çalışıyorum :)) Gittikçe zorlaştı :)

      Sil
  5. Çok faydalı bir post olmuş! Önerin için çok teşekkür ederim eminim ki inanılmaz işime yarayacak. Kesinlikle alınacaklar listeme eklendi ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka işine yarıyan bilgiler bulursun :)) keyifli okumalar şimdiden :)

      Sil
  6. Çok faydalı bir yazı olmuş.Ah şu etiketleme konusu :) Evet, üşeniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da zor geliyor :) Ama sonra diyorum ki yazmaya üşenmiyim de etiket de kusur kalsın :) Zamanla oturur herhalde :)

      Sil
  7. ilk defa duyuyorum bu kitabı ama bir blogger olarak ilgimi çekmedi değil , ilk fırsatta okumam lazım :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ülkemizde bu konu ile ilgili bilinen fazla kitap yok. Benim de arkadaşım sayesinde haberim oldu. Keyifli okumalar :))

      Sil
  8. Selamlar, bilgi verici olmalarinin yaninda motive olabilmek adina da bu tur kitaplar faydali oluyor. Bana zor gelen bir ton sosyal medya hesabi acip onlari takip edecek zamani yaratabilmekte. Acmak gerekiyor cunku yazdiginiz yaziyi tanitmak gerekiyor. Kisacasi bilmek yetmiyor... Boyle iste...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen söylediğin gibi yazmak yetmiyor bazen daha çok kişiye ulaşmak için daha çok çalışmak gerekiyor :)))

      Sil
  9. ne güzel şeyler sölemiş yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt kitapta daha da güzel şeyler var :)))

      Sil
  10. Evet daha önce görmüştüm bu kitabı yeni bir blogger olarak ben de okusam hiç fena olmaz.
    Sıradaki kitaplarımı bitireyim en kısa zamanda okumak isterim teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Blogger için oldukça faydalı bir kitap,özellikle "Ayıptır Söylemesi" köşesi çok hoş bir fikir olmuş,paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. Bu güzel tavsiye için teşekkürler. En yakın zamanda ben de okuyacağım ;)

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma