Bu Dilek Bu Sene Olacak !!! ''HIDRELLEZ''

Şimdi zaman dilekleri hazırlayıp gül ağacı bulup, ateşten atlama zamanıdır :)) Yeniyıl'a girerken dileyip hala olmayan dileklerimiz varsa kaderi suçlamak için henüz çok erken :))) Ne demişler o kader buraya gelecek!!! O dilek bu sene olacak :)) Kimilerine göre batıl inanç olarak gelebilir ama bazı inanışlar çok eğlenceli. İnansak ne kaybederiz ki :)) Hem ya olursa :))


Daha önce Mayıs ayı etkinliklerinde bahsettiğim Hıdrellez şenliklerine gününden erken de olsa katıldım. Atılması gereken göbekleri attım, çaputlarımı bağladım arkadaşlar. Yetti mi hayır yetmedi :)) Bu yıl Suzan Kardeş sayesinde sadece gül dalına kese asmanın ve ateşten atlamanın eksik olduğunu öğrenmiş oldum :)) Bu zamana kadar olmayan dileklerim varsa kesin bundandır :)) 



Gördüğünüz gibi hıdrellezin olmazsa olmazı davulu, zurnası, halayı, darbukası herşeyi vardı. Birde yağmur yağmasa daha güzel olabilirdi. Havanın yağmurlu olmasından dolayı katılım biraz düşüktü. Önceden katıldığım hıdrellez etkinliklerine göre biraz zayıf olduğunu söyleyebilirim. Gerçi bana müzik de yetiyor ama insan daha renkli bir yerde de olmak istiyor. Sonuçta hıdrellez bu rengarenk olacak ki dileklerimiz için pozitif enerjimiz olsun daha kolay gerçekleşsin :)) Ayrıca bir fal çadırı olsa, pamuk şekeri olsa güzel olurdu. Organizasyon genel olarak hazırlıksızdı sanki sabah yapmaya karar verip ne bulduysalar yerleştirmişler gibiydi. Yemek dışında satış yapan sadece bir stand vardı. Neyse ki konserlerin hepsi çok güzeldi özellikle sürpriz olarak Özkan Uğur'un çıkması yüzleri güldürdü açığı kapattı :)) Eee tabi yağmurdan dolayı gelmeyenler sayesinde en önden de izledik :)))  


Fotoğrafa bakıp yanlış anlamayın :)) Ben aslında uzun biriyim :)) Ama bu fotoya çok güldüm elimden tutup gezdiriyorlar gibi :))


Veee Suzan Kardeşş :)) Bence kendisi Balkanların Kraliçesi, Hıdrellez'in annesi :) Bir kaç yıldır denk geldikçe Suzan Kardeş'in hıdrellez kutlamalarına özenle katılmaya çalışıyorum.Çünkü gerçekten çok keyifli oluyor. Kendisi de çok eğlendiği için eğlendiriyor. Bir de arkasından Şevval Sam Ve Burhan Öcal sahneye çıkınca da tadından yenmiyor. O kadar çok oynamışım ki bugün baya her yerimde ağrı vardı diyebilirim :)) 



Evettt en sona sakladım ama bence değecek :)) Madem diliyoruz usullerine göre yapalım dimi ama :))) Şimdi hıdrellezi ne zaman kutluyoruz diyenler varsa 5 Mayıs'ı 6 Mayıs'a bağlayan gece kutluyoruz. 

1- İlk sırada kesemizi hazırlıyoruz. İçine paramızı koyuyoruz. Ve sabah bunu çantamıza alıyoruz :))

2-Bilekliği şans getirmesi için takıyoruz. 7 gün takıyoruz bu bilekliği :) Daha uzun da takıla bilirmiş. Bileklik olarak bir ip bile bağlasanız olur :)

3- Bu biraz değişik :)) Yumurtayı güzellik getirmesi için yüzümüze sürüyoruz. Suzan ablamız kırmızı yumurta dedi bununla ilgili hala kafamda soru işaretleri var bildiğim bişi değil :) Ama bilen varsa alsın sürsün güzelliğine güzellik katsın :))

4-Isırgan otu bunu da ayaklarımıza sürüyor muşuz ki her işimiz daha hızlı olsun diye. Hani yakar mı derseniz bilmiyorum ama bulursak sürelim :)

Bitti mi derseniz hayır bitmedii :))

5- Suyu temiz günlerimiz olsun diye bütün vücudumuza sürüyoruz :)) Ancak önemli bir durum var ki bu suyun yere değmemiş olması gerekiyormuş. Yağmur suyu alabilirseniz bir bardağa artık bu en iyisiymiş :))

6-Sırada hepimizin bildiği bir ritüel var ateşten atlama :) Ama şöyle de bir durum var ki artık sokaklarda öyle ateş bulmak nerdeee :) Suzan ablam derki evde mum yakın üç kere üstünden atlayın olurmuş. Sonuçta mühim olan niyet yani :))

7-Ve en sonuncusu, en keyiflisi benim de en çok güldüğüm salıncak var :) Üç kere sallanmak gerekiyormuş. Hani olur da onu da bulamazsanız sandalye de  ileri geri üç kere yaparsanız iş görürmüş arkadaşlar :))

Bunların hepsini yapabilir misiniz bilmiyorum ama olduğu kadarını yapın bence :)) Haaa bir de unutmadan gül ağacının dibine dileklerinizi çizdiğiniz kağıdı gömmeyi unutmayın :))

Unutmayın #odilekbuseneolacak #okaderburayagelecek :)))

Hıdrellez hepimize neşe, bolluk, bereket, sağlık ve barış getirsin :))  








13 yorum:

  1. Dileğiniz kabul olur inşallah. Yazıyı gördüm; Goran Bregovic Ederlezi şarkısı geldi, sonra Çingeneler zamanı geldi. Falan, şarkıyı dinleyin filmi izleyin derim. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çingeneler zamanını çok severim :) Herkese şans getirir hepimizin dileği olur umarım :)

      Sil
  2. Bu sene herkesin gönlündeki her dilek gerçek olur inşallah bloğunu takipteyim canım beklerim sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım canım hepimizin ki olsun :) Bende geliyorum bloguna sevgiler :)

      Sil
  3. tüm dileklerin gerçek olsun. iyi tahta bacaklılar devrilmiyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin olsun inşallah :)) Valla onlar değil de daha çok ben devrilecek gibiydim :)

      Sil
  4. Merhaba sevdim seni,beni en çok tanıtım yazıları etkiliyor,seni yazını da çok beğendim,soyadımız da aynı :) umarım güzel paylaşımlarda buluşuruz :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim çok tatlısın :) Güzel paylaşımlarda buluşacağımıza eminim :) Görüşmek üzere :))

      Sil
  5. Tüm dilekleriniz gerçek olsun, keşke daha önce görseymişim bu paylaşımı, benim dilekler hep yarımmış bir daha ki seneye artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hepimizin olsun :) Bu yıla kadar benimde hep yarım kalmış :) Dileklerim oldukça paylaşmayı düşünüyorum bakalım etkili olmuş mu görelim :)

      Sil
  6. ne eğlencelisin sen yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa enerjim geçmiş ne güzelll sevindim :))

      Sil
  7. dilekler ne zaman yazılacak ne zaman denize atılacak

    YanıtlaSil

Tasarım:Sawako Kuronuma